Za vyzkoušení nic nedáte - na vrácení zboží máte u nás 90 dní

4 důvody, proč začít cvičit na podzim

obrazek_podzim

Podzim je tady v plné parádě. Možná se chceš prostě zabalit do deky a přečkat sychravé počasí u knížky nebo filmu. Podzim je ale perfektní čas na to začít s cvičením. Nevěříš? Přečti si 4 důvody, proč začít cvičit právě v podzimních měsících.

Posílení imunity

S podzimem přichází období chřipek a nachlazení. Pravidelným cvičením se ale můžeš rýmě a kašli úplně vyhnout. Pohyb totiž pomáhá regenerovat imunitní buňky a je účinnou prevencí podzimního nachlazení.

Každodenní lehké cvičení je lepší než pořádný jednorázový zápřah. Větší sportovní výkon po delší pauze může tvoje tělo spíš oslabit.

Pro zlepšení imunity cvič alespoň 150 minut týdně.

Žádná přeplněná fitka

Lidem se v pochmurném podzimním počasí nikam nechce. Tím lépe pro tebe! O fitko, bazén ani cyklostezku se nebudeš muset dělit s desítkami dalších sportovců. Tvůj workout tak bude rychlejší a efektivnější.

Až se v lednu zaplní posilovny lidmi s novoročními předsevzetími, tvůj tréninkový režim už bude v plném proudu.

Příprava na zimu

Podzimním sportováním připravíš tělo na zimu po všech stránkách. Pokud cvičíš venku, můžeš si na chladnější teploty zvykat pozvolna. Až zima udeří naplno, už tě nezaskočí.

Při venkovním cvičení se zahřej sportovní mikinou.

Po pár měsících pravidelného pohybu už ti přijde normální jít si místo pohádek a cukroví zacvičit. Letošní vánoční svátky tak zvládneš bez přibírání.

Lepší nálada

Sezónní deprese a únava k podzimnímu počasí bohužel patří. Je ale dobře známo, že při cvičení se vyplavuje obrovské množství dopaminu a endorfinů, takzvaných hormonů štěstí.

Pravidelným cvičením se vyhneš podzimnímu splínu, zlepšíš si náladu a posílíš sebedůvěru.

 

Pár tipů na závěr

  • Začni zlehka a postupně si přidávej zátěž a kilometry.
  • Správně se obleč na sportování venku. Místo jedné teplé vrstvy použij několik slabších a nezapomeň nákrčník a čepici.
  • Každý trénink si dopředu naplánuj. Bude tě pak víc bavit.
  • Pořiď si na cvičení kvalitní boty a funkční ponožky. S výkonem ti sice nepomohou, ale to pohodlí za to stojí.